Trade War – obchodní válka
Válka beze zbraní, obvykle tzv. ekonomická nebo hospodářská válka mezi dvěma silnými zeměmi.
Další pojmy z TradeSlovníku
IPO
IPO je zkratka pro Initial Public Offering, v překladu „První veřejná nabídka akcií“. IPO značí vstup nové společnosti na burzu. Společnost tím nabídne své akcie široké veřejnosti, obvykle pro zisk potřebných finančních prostředků k dalšímu rozvoji. Společnosti se nesnaží nově nabyté prostředky použít na záchranu společnosti, ale na expanzi, zlepšení a upevnění stávající pozice na trhu. IPO se nese ve velkém stylu o to více, vstupuje-li nová společnost na NYSE. Investory je vnímán vstup na burzu jako zajímavá příležitost nákupu akcií za levno, nikdo ale přesně neví, jaká je reálná hodnota akcie. Pro relevantnější hodnocení je zapotřebí i několik čtvrtletních reportů. Od IPO se nechaly inspirovat také kryptoměny, kdy nabídnutí nové virtuální měny k prvotnímu nákupu se nazývá ICO.
Investors Intelligence
Investors Intelligence je ratingová služba pro akciové trhy (podobně jako Market Vane).
Investors Intelligence byla založena v roce 1963 jistým Abe Cohenem.
Investors Intelligence monitoruje přes 100 žurnálů zabývajících se akciovými trhy, a sleduje názory redaktorů.
Pokud výrazně roste procento medvědů (redaktorů smýšlejících negativně), trh by se mohl nacházet u svého dna. Za mezník je obvykle brána hodnota 55 % negativně (bearish) smýšlejících redaktorů.
Pokud mezi redaktory převládá optimismus a počet býčích náhledů stoupne přes 65 % s tím, že negativně smýšlejících je méně než 15 %, měli bychom se připravit na možný vrchol na akciových trzích.
Index sentimentu Investors Intelligence pracuje s myšlenkou, že by obchodníci a investoři měli reagovat protichůdně, než jaký je oficiální znalecký posudek (názory redaktorů žurnálů).
Investors Intelligence bychom mohli zařadit do tzv. psychologických indikátorů a do indikátorů sentimentu.
Více na investorsintelligence.com
Zig Zag indikátor
Indikátor používaný především u forex obchodování k vykreslení tržních pohybů splňující určité parametry. Trader si volí, jak veliké tržní pohyby chce v grafu zvýraznit a indikátor Zig Zag je automaticky zakreslí. Poté už je na obchodníkovi, jak tyto linie využije, zda aplikuje další techniky jako například Fibonacci, nebo zda jasně definované pohyby využije pro řízení pozice. Další Indikátory
publikováno 19. 5. 2019
Štítky: TradeSlovník
Jak se Vám líbil tento příspěvek?
Pro hodnocení klikněte na hvězdy.
Průměrné hodnocení 0 / 5. Počet hodnocení: 0
Příspěvek zatím nebyl hodnocen. Buďte první!
