AT&T hodlá spojit WarnerMedia s Discovery, čímž vznikne streamovací gigant konkurující i Netflixu
AT&T a Discovery oznámily v nedávné minulosti dohodu, podle níž se Warner Media vlastněná AT&T od společnosti oddělí a spojí se s Discovery, čímž vznikne nová samostatná mediální společnost. Dohoda, která podléhá schválení regulačních orgánů, spojí dvě knihovny cenného obsahu – Warner Media vlastní mimo jiné streamovací službu HBO Max, které by se spojilo se streamovací službou Discovery+.
Na jedné straně jde o logické spojení. Snaha lépe konkurovat Netflixu a Disney, dvěma největším hráčům na poli streamingu, je zjevná. Oddělení Warner Media od mateřské AT&T je ale také složitým způsobem, jak se zbavit aktiva, které AT&T získalo na základě smlouvy z roku 2016, jež vstoupila v platnost v roce 2018. To je také příčinou mimořádně vysokého zadlužení společnosti, které trápí celou řadu investorů.
Oddělení Warner Media pomůže AT&T soustředit se na své hlavní podnikání – širokopásmové připojení, a zároveň mu pomůže částečně splatit obrovské dluhy. Nastíněná dohoda by nyní AT&T přinesla 43 miliard dolarů v kombinaci hotovosti, dluhových cenných papírů a ponechání si některých dluhů společnosti WarnerMedia. Nová mediální společnost by tak v začátku dostala do vínku dluh ve výši 55 miliard dolarů. Zároveň platí, že akcionáři AT&T získají většinu akcií sloučené společnosti, 71 %, zatímco akcionáři Discovery získají pouze 29 % nově vzniklé společnosti.
Hotovo by mělo být v polovině roku 2022
Vedení obou společností očekává, že transakce vstoupí v platnost v polovině roku 2022. Z krátkodobého hlediska dává tato transakce určitě smysl, nová společnost se bude moci zařadit mezi hlavní globální hráče na poli streamovacích služeb. Z dlouhodobého hlediska však bude záležet především na dalších krocích vedení nově vzniklé společnosti, jenom management bude rozhodovat o tom, zda bude schopná držet krok se štikami streamovacího průmyslu, jakými jsou Netflix a Disney.
Je pravděpodobné, že když se spojí obsah, který vlastní společnost Discovery, se skvělým obsahem platformy HBO Max a produkcí společnosti Warner Bros, vznikne skutečně jedinečná studnice kvalitního obsahu. Obě společnosti jsou koneckonců mediálními giganty. Problémem však je, že Warner Media i Discovery vyrostly na popularitě kabelových televizí, které jsou sice nesmírně ziskové, ale zejména od začátku pandemie koronaviru čelí tlaku streamovací konkurence.
AT&T není jediné, kdo v oblasti produkce obsahu „neuspělo“
První zprávy o chystané dohodě se objevily již v květnu, přičemž ředitel Discovery David Zaslav a CEO AT&T John T. Stankey už tehdy uvedli, že na spojení obou mediálních společností se pracuje již několik měsíců.
Na Wall Street je tato zpráva vnímána jako přiznání porážky AT&T po neúspěšném pokusu o spojení obsahu a jeho distribuce. Začátkem tohoto roku AT&T také uzavřelo dohodu o vyčlenění své satelitní divize DirecTV se značnou ztrátou z kupní ceny z roku 2015. Podobně i další telekomunikační gigant Verizon hodil ručník do ringu v oblasti svých snah o tvorbu obsahu, když se dohodl na prodeji Yahoo a AOL za 5 miliard dolarů.
Svět médií dnes samozřejmě vypadá úplně jinak než před několika lety. „Nyní se nacházíme ve světě, kde budou význam a úspěch spojeny s větším rozsahem a růstem v celosvětovém měřítku,“ uvedl Stankey ve zprávě pro zaměstnance WarnerMedia. „Být jednou z nejlepších globálních mediálních společností vyžaduje nejen rozsáhlá a hluboká tvůrčí aktiva, ale také investorskou základnu a přístup ke kapitálu, který to umožní. Rozhodnutí spojit WarnerMedia s Discovery vychází z tohoto závěru,“ doplnil.
Bude těžit nově vzniklá společnost z potenciální synergie mezi oběma mediálními domy?
Streamovací služba Discovery zaměřená na nefiktivní pořady byla spuštěna v lednu 2021 a využívá knihovnu pořadů z kanálů, jako jsou TLC a Animal Planet, a může se pyšnit globální zásahem. HBO Max, které je v současné době dostupné v USA, se chystá na mezinárodní trh. Obsah obou platforem se tak poměrně dobře doplňuje. Sám ředitel AT&T uvedl, že spojení obou společností podpoří globální růst HBO Max a vytvoří efektivitu, kterou bude možné znovu investovat do produkce dalšího skvělého obsahu, aby spotřebitelé dostali to, co chtějí.
K tomu David Zaslav dodal, že Discovery a Warner v současné době vynakládají na obsah dohromady 20 miliard dolarů ročně. Pro porovnání, Netflix plánuje v letošním roce utratit za obsah „pouze“ 17 miliard dolarů.
Finanční síla a současná knihovna obsahu tak opravňuje nově vznikající společnost pošilhávat po vedoucím postavení na trhu streamingu. Jak už jsme se však mohli přesvědčit několikrát, peníze nejsou všechno a důležité rovněž je, jakým způsobem jsou investované.
Dostane se nově vzniklý streamovací gigant až na vrchol? Podaří se mu narušit výrazný růst Disney+ v posledních měsících? To ukáže budoucnost, nicméně Netflix pevně třímá otěže a bude nesmírně těžké jeho vedoucí postavení ohrozit.
Pokračuj na článek, ve kterém rozebírám investici do AT&T a Discovery.
Investuj u ověřených brokerů


