Napište nám zprávu
Přidej se k stovkám investorů!
Od začátku měsíce nejvýhodněji
Přidej se k stovkám investorů!
„Vaše podpora v tradingu a investování.“

Akcie Nike (NKE) – světový výrobce a dodavatel oblečení a obuvi, digitalizace a NFT – analýza Nike


Nike je americká nadnárodní korporace, která se zabývá designem, vývojem, výrobou a prodejem obuvi, oblečení, vybavení, doplňků a služeb.

Společnost sídlí ve státě Oregon v metropolitní oblasti Portlandu a je největším světovým dodavatelem sportovní obuvi a oblečení a významným výrobcem sportovního vybavení.

analýza Nike

Akcie Nike

Společnosti se daří již od roku 2010 v každém kvartále (s výjimkou Q2 2020 – začátek pandemie) neustále zvyšovat své tržby, které se blíží ročně k 50 miliardám dolarů. Hodnota samotné značky Nike v roce 2020 přesáhla 32 miliard dolarů, což z ní činí nejhodnotnější značku mezi sportovními podniky.

Kromě výroby sportovního oblečení a vybavení společnost provozuje maloobchodní prodejny pod názvem Niketown. Společnost také sponzoruje mnoho významných sportovců a sportovních týmů po celém světě.

Proč byste o akciích Nike mohli uvažovat?

Odkaz na oficiální stránky společnosti nike.com/cz


Přidejte se do uzavřené trading/investiční skupiny na Discordu!

Investuj se mnou 🙂


Online graf akcií Nike (NKE)

Přečtěte si recenzi nejvyužívanějšího portálu pro online analýzu trhů TradingView.

XTB investice

1. Využívá silné značky

Konkurenční výhoda společnosti Nike vychází z její silné známosti značky, což je klíčový atribut, který se nikam neztratí. Firma má vítěznou kulturu, která se projevuje její schopností neustále uvádět na trh nové vzrušující výrobky, kterých se zákazníci nemohou nabažit.

Podepsání sponzorských smluv s prvotřídními sportovci, jako jsou LeBron James, Cristiano Ronaldo a Tiger Woods, také pomáhá posilovat image značky – Nike na tyto sponzorské kontrakty v roce 2021 vydal téměř miliardu dolarů. Tato strategie však funguje, protože průzkum společnosti Piper Sandler z jara 2022 Taking Stock With Teens ukázal, že Nike je s nápadně velkým náskokem nejoblíbenější značkou sportovního oblečení a obuvi.

Dvě probíhající iniciativy pomohou udržet značku Nike na výsluní. Pro začátek se vedení zaměřuje na zpřísnění distribuční strategie. V posledních čtyřech letech se rozhodlo snížit počet velkoobchodních partnerů o více než 50 % v naději, že se vyhne nákladným výpadkům dodávek zboží a udrží si větší kontrolu nad zásobami. Kromě toho investuje do digitalizace v rámci strategie Consumer Direct Offense (a aktualizované Consumer Direct Acceleration), což má vést k rychlejšímu zavádění produktů a hlubšímu propojení se zákazníky.

Bezkonkurenční známost značky Nike u zákazníků znamená, že společnost zůstane relevantní ještě po dlouhou dobu. A to podpoří úspěch společnosti nejen za několik let, ale i desetiletí. Neustálé investice do udržení silné značky tento výhled podporují.

Nike značka

2. Nike vládne trhu se sportovním oblečením

Příjem Nike z trhu se sportovním oblečením je bezkonkurenční. V roce 2021 dosáhla společnost tržeb ve výši 44,5 miliardy dolarů. To je výrazně více než její 3 nejvýznamnější konkurenti dohromady – Lululemon Athletica (6,3 miliardy), Adidas (21,2 miliardy) a Under Armour (5,7 miliardy dolarů). Nike ovládá téměř 50 % trhu se sportovní obuví a zhruba třetinu celého odvětví sportovního oblečení.

Vzhledem k předpokladu, že trh se sportovním oblečením bude do roku 2028 dosahovat ročních tržeb ve výši 270 miliard dolarů, má Nike skvělou pozici pro udržení solidního růstu v nadcházejících letech. Zvlášť když přičteme bezkonkurenční seznam sponzorovaných sportovců – několik z nejvlivnějších světových sportovních osobností.

tržby Nike
Tržby Nike

3. Konzistentní čísla den za dnem

I když investoři očekávají to nejhorší, zdá se, že společnost dosahuje dobrých výsledků. Společnost v poslední době bojovala s několika překážkami souvisejícími s uzavřením továren, způsobeným pandemií a poklesem tržeb v oblasti velké Číny, které tvoří 20 % celkových příjmů společnosti. I přesto se Nike podařilo v třetím čtvrtletí fiskálního roku 2022 (končící k poslednímu únoru 2022) vykázat tržby ve výši 10,9 miliardy dolarů a zisk 0,87 dolaru na akcii, což překonalo konsensuální odhady o 3 %, resp. 21 %.

Výsledky překvapily mnoho investorů, protože tržby společnosti Nike v Číně – které představují solidní část jejího podnikání – ve čtvrtletí klesly o 8 %. Krása společnosti však spočívá v jejím širokém a rozmanitém globálním portfoliu. To jí umožňuje opakovaně dosahovat úspěchů, i když některé segmenty podnikání vykazují nestandardní výsledky. Zejména na dnešním nestabilním trhu by investory měla velmi potěšit schopnost Nike zvládat problémy a dosahovat dobrých finančních výsledků.

Nike akcie

4. Neustálé inovace

Jednou z nedoceněných silných stránek Nike je její schopnost vyvíjet se v čase společně se spotřebiteli. Společnost se nebojí zpochybňovat status quo a přemýšlet nestandardně. Ve světě, který se stává stále více elektronickým, digitální tržby Nike prudce rostou. Ve třetím fiskálním čtvrtletí vzrostly digitální tržby značky Nike meziročně o 22 %, a to především díky 33% nárůstu v regionu Severní Ameriky. Tržby z mobilní aplikace Nike se ve čtvrtletí rovněž zvýšily o více než 50 %, čímž překonala Nike.com jako největší zdroj digitální poptávky společnosti.

Nike také pokračuje v překonávání bariér a vstupuje na nové trhy, jako je například metaverse. Koncem roku 2021 společnost koupila RTFKT Studios, společnost zaměřenou na tvorbu virtuální obuvi v podobě nezaměnitelných tokenů (NFT). Ačkoli je trh s NFT teprve v počátcích, akvizice dokazuje, že Nike je dokonale ochotná přizpůsobit se požadavkům spotřebitelů a experimentovat s novými špičkovými technologiemi.

Slovo závěrem

Nike je lídrem v oblasti sportovní obuvi a oblečení. Společnost je známá svou inovativní obuví, kterou nosí světoví sportovci, a úspěšně se zaměřila na prodej v internetových obchodech prostřednictvím aplikace Nike.

Dlouhodobě špatná situace v dodavatelských řetězcích vedla k pesimismu ohledně ziskovosti Nike v roce 2022, akcie tak v první polovině roku 2022 výrazně oslabily. Tyto problémy jsou však krátkodobé povahy a měly by se nakonec vyřešit. Investoři mohou využít oslabení ceny akcií a získat expozici v digitalizované, inovativní společnosti vyrábějící sportovní vybavení za atraktivní ocenění.

Analýza akcií Nike (NKE)

Platné k datu 7. 6. 2022

Název společnosti (ticker)Nike (NKE)
Akciový indexDJIA S&P500
Sídlo společnostiBeaverton, Oregon
Tržní kapitalizace193 miliard USD
Sektor
(podsektor)
Consumer Cyclical
(Footwear & Accessories)
Počet zaměstnanců73 300
Dividenda1,01 %
P/E31,77
EPS3,78
P/S4,12
P/B12,82
P/C14,34
TCZ hodnotí7/10

Nakupuj akcie u ověřených brokerů!

TOP Akcioví a CFD brokeři
TOP
XTB Online Trading
96 %
TradeCZ volí XTB – Nákup akcií s 0% poplatky, trading crypto, forex aj.
U 73 až 89 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
Purple Trading
94 %
CFD broker na forex, akcie a ETF – pasivní investování
U 63 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
Insta Forex
92 %
CFD broker na forex, akcie, kryptoměny a indexy
U 76,08 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.

TOP Akcioví a CFD brokeři
XTB Online Trading
96 %
U 73 až 89 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
TradeCZ volí XTB – Nákup akcií s 0% poplatky, trading crypto, forex aj.
Purple Trading
94 %
U 63 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
CFD broker na forex, akcie a ETF – pasivní investování
Insta Forex
92 %
U 76,08 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
CFD broker na forex, akcie, kryptoměny a indexy
Nákup kryptoměn
BINANCE
Recenze
Získej 10% slevu na poplatky.
Coinbase
Recenze
Získej $10 při nákupu za $100
Bitpanda
Recenze
Krypto, Akcie, Drahé kovy





Ebook