Napište nám zprávu
Burzovní výhled 24. 11. 22
OBJEMY KLESAJÍ, HEDGE FONDY...
Burzovní výhled 24. 11. 22
„Vaše podpora v tradingu a investování.“

Akcie Volkswagen, německý výrobce automobilů a největší automobilka na světě, analýza Volkswagen AG (VW)


Akcie Volkswagen TradeCZ

Akcie Volkswagen

Volkswagen AG, mezinárodně známý jako Volkswagen Group, je německý nadnárodní výrobce automobilů se sídlem ve Wolfsburgu. Společnost navrhuje, vyrábí a distribuuje osobní a užitková vozidla, motocykly, motory a turbostroje a nabízí také související služby, včetně financování, leasingu a správy vozového parku. Od roku 2016 se jedná o největší automobilku na světě podle utržených peněz. Dle počtu prodaných vozů se dlouhodobě střídá na prvním místě s automobilkou Toyota.

Analýza Volkswagen

Skupina Volkswagen Group prodává osobní automobily pod značkami Audi, Bentley, Cupra, Lamborghini, Porsche (nyní již jako samostatná společnost), SEAT, Škoda a Volkswagen, motocykly pod značkou Ducati, lehké užitkové vozy pod značkou Volkswagen užitkové vozy a těžké užitkové vozy prostřednictvím značek kótované dceřiné společnosti Traton (IC Bus, International, MAN, Scania a Volkswagen Caminhões e Ônibus). Dělí se na dvě základní divize – automobilovou divizi a divizi finančních služeb. Volkswagen má také dva velké společné podniky v Číně, FAW-Volkswagen a SAIC Volkswagen. Společnost působí ve zhruba 150 zemích a má 100 výrobních závodů v 27 zemích.

Nemálo investorů v posledních letech zařadilo do svých portfolií akcie společnosti Volkswagen, protože bývalý generální ředitel Herbert Diess důsledně a veřejně orientoval automobilku na elektromobilitu a budoucnost. Nyní ji přebírá člen představenstva společnosti Porsche Oliver Blume. To přirozeně vyvolává otázku, zda by si investoři měli své akcie ponechat.

Volkswagen analýza TradeCZ

Přidejte se do uzavřené trading/investiční skupiny na Discordu!

Investuj se mnou 🙂

Volkswagen akcie tradeCZ

Kde koupit akcie Volkswagen (VW)

Online graf akcií Volkswagen (VW)

Přečtěte si recenzi nejvyužívanějšího portálu pro online analýzu trhů TradingView.

XTB Conor
Nový ředitel se chce soustředit především na zákazníka a produkt

Oliver Blume v minulosti pracoval pro čtyři různé značky automobilky. Od roku 2009 byl mimo jiné vedoucím plánování výroby, a proto přesně ví, co se děje ve více než 100 továrnách Volkswagenu. To může být výhodou při nadcházející transformaci, při níž je třeba přehodnotit i výrobu. Po 28 letech v koncernu VW zkrátka zná každý kout společnosti.

Dlouhodobé vize Herberta Diesse se v minulosti opakovaně střetly s přáními podnikové rady. Jednalo se mimo jiné o možné zrušení desítek tisíc pracovních míst ve společnosti Volkswagen. „Rozhodující je, jaké produkty máme. Pokud jsou atraktivní, zvyšuje to poptávku a využití kapacity v závodech. A poptávka vytváří pracovní místa – to je můj přístup,“ opakoval Diesse.

Oliver Blume si uvědomuje, že transformace v koncernu Volkswagen může být úspěšná pouze tehdy, pokud se do ní zapojí všechny strany. Pracovní rada je silná a může mít brzdný účinek, ale bez její podpory se na šéfovském křesle dlouho neudržíte. Klíčem k jednotě je podle něj větší zaměření na zákazníka a produkt. To by mělo potěšit nejen spotřebitele, ale také investory do akcií Volkswagen.

Akcie VW TradeCZ
Software ve Volkswagenu: Důvod k obavám?

Nový generální ředitel Volkswagenu bude muset opustit dříve oznámený cíl vyvíjet od roku 2025 nejméně 60 % softwaru pro automobily in-house. To se dalo očekávat – protože v rámci koncernu Volkswagen už teď panují velké potíže. Softwarové projekty se zpožďují, a proto se některé modely dostanou na trh se zpožděním. Uvedení modelu ID.3 na trh bylo rovněž zpožděno kvůli chybnému softwaru.

Načasování tohoto oznámení na první den nástupu nového generálního ředitele je však šokující. Jinak tomu ovšem bylo za zdmi německé automobilky – vývojáři Volkswagenu od samého počátku tušili, že zveřejněný cíl není dosažitelný. Pod vedením Olivera Bluma by se nyní cíle měly stát konečně trochu realističtějšími, což by ve finále měli ocenit i investoři. Koneckonců, pro akcie není nic horšího, než když společnost představí ambiciózní plány, které se jí posléze nepodaří naplnit.

Někteří investoři si však nyní mohou pokládat racionální otázku – v jakých dalších oblastech sděloval Volkswagen nerealistické cíle, které budou muset být v příštích týdnech a měsících pokorně odvolány. To by mohlo vážně narušit novou, inovativní image skupiny na burze a naopak způsobit nevoli v investorské obci.



Software je možná ještě důležitější než elektromobily

Výrobci automobilů byli až dosud v oblasti vývoje softwaru poměrně líní. Pouze asi desetina softwaru v současném Volkswagenu pochází od stejnojmenné společnosti, zbytek je naprogramován dodavateli. Všechny různé elektronické komponenty v automobilu mají malé řídicí jednotky, které je třeba spojit dohromady. Tento koordinační úkol byl v minulosti i současnosti automobilovým průmyslem outsourcován.

V automobilovém průmyslu budoucnosti však musí Volkswagen a spol. získat kontrolu nad softwarem vozidel. V opačném případě se Apple, Alphabet a další velké technologické společnosti prosadí do kokpitů a výrobci automobilů se stanou pouhými dodavateli hardwaru, zatímco technologické korporace budou shrabovat tučné marže na softwaru. Proto by investoři měli zejména sledovat snahy Volkswagenu v oblasti vývoje softwaru. Jak jsme uvedli výše, původní cíl vyrábět 60 % softwaru in-house musela automobilka odpískat, přesto byste jako potenciální investoři měli vidět v této oblasti jasné a znatelné posuny.

Dalo by se dokonce říci, že software představuje ještě větší a důležitější transformaci než elektromobilita. Skutečnost, že Volkswagen nyní zaostává za plánem, není vůbec dobrou zprávou. Nadcházející týdny a měsíce budou pro akcie Volkswagen jistě vzrušující. Éru Herberta Diesse budeme moci v lepším světle posoudit pravděpodobně až poté, co Oliver Blume dokončí pozdně letní úklid.


Patreon TradeCZ

V oblasti elektromobility má Volkswagen náskok před konkurencí

Ještě před několika lety se výrobci automobilů řídili heslem: Bateriové články lze levně nakoupit u dodavatelů, stejně jako ostatní komponenty. Uzavření dlouhodobé smlouvy o dodávkách velkých objemů baterií, aby bylo možné se zásobit akumulátorovými články na několik příštích let, bylo považováno za prozíravé.

Ale i tehdy někteří lidé varovali před touto strategií outsourcingu s ohledem na důležitost bateriového článku. Baterie je přece nejcennější součástí elektromobilu. Je dobře, že se plány některých výrobců automobilů v posledních letech výrazně změnily. Riziko vzniku nezdravé závislosti je tak mnohem nižší a Volkswagen hraje v této oblasti první housle. Jen v Evropě mají v příštích letech vzniknout továrny na baterie s roční výrobní kapacitou 240 gigawatthodin. Stavba první továrny v Salzgitteru už probíhá – první články by měla vyplivnout v roce 2025.

Pro srovnání Mercedes-Benz sice provádí vlastní výzkum bateriových článků, ale žádné vlastní vyrábět nebude. Za tímto účelem automobilka převzala podíl ve společnosti Automotive Cells Company (ACC), kterou založila mateřská společnost Opel Stellantis a ropná společnost  Total. ACC chce také v příštích několika letech zřídit několik továren na baterie, zatím však zůstává pouze u plánů. BMW pak je velmi opatrné: Obecně platí, že pokud jde o elektromobilitu, BMW působí dojmem, že tuto naléhavost ještě úplně nepochopili. S bateriovými články je to podobné – automobilka by je chtěla nakupovat od dodavatelů jako dosud a prodat tento důležitý článek hodnotového řetězce do Asie.

Co chce Oliver Blume řešit ve společnosti Volkswagen

Oliver Blume vypracoval desetibodový plán, aby se Volkswagen postavil na nohy a mohl lépe fungovat. Kromě již zmíněných oblastí se zaměřuje na finanční plánování s cíli na úrovni značek, lepší regionální umístění a rozšíření továren na baterie a nabíjecí infrastruktury. To vypadá jako slušný plán pro budoucnost akcií Volkswagen.

Nic na tom nezmění ani osamostatnění značky Porsche, která byla na konci záři 2022 uvedena na frankfurtskou burzu. Rozdělení Volkswagenu a Porsche není skutečným rozvodem, ale spíše něco jako částečné odloučení. Volkswagen má větší zájem na uvolnění skutečného potenciálu Porsche a nabídl k veřejnému obchodování pouze část akcií a většinu hlasovacích práv si ponechal. Polovina akcií Porsche jsou prioritní akcie bez hlasovacího práva a druhá polovina kmenové akcie s hlasovacím právem. Z toho bylo pouze 25 % prioritních akcií vyčleněno k veřejnému obchodování, což znamená, že přibližně 12,5 % celé společnosti Porsche je otevřeno investorům, kteří však nemají žádná hlasovací práva.

Následující tři roky však budou pro mateřskou společnost české Škody auto velmi náročnou etapou. Motivovaný generální ředitel, zaměření na produkt a desetibodový plán samy o sobě akcie Volkswagen do nových sfér neposunou. Zvláště ne, když nad Wolfsburgem zároveň fouká silný protivítr. Ale Oliver Blume se zdá být vhodným mužem – snad zvládne náročnou počáteční fázi a bude sklízet plody své práce.


tvorba akciového portfolia

Analýza akcií Volkswagen (VW)

V době psaní analýzy se tržby společnosti (TTM) pohybují kolem 265 mld. USD, přičemž společnost vykazuje roční čistý zisk 18,4 mld. USD.

Dividenda Volkswagen
VW vyplácí zajímavou dividendu s výnosem 8,07 %, která za současné ceny akcie VW (16,7 USD) činí 1,35 USD.

Platné k datu 25. 10. 2022

Název společnosti (ticker)Volkswagen (VW)
Akciový indexDAX
Sídlo společnostiWolfsburg, Německo
Tržní kapitalizace76 miliard USD
Sektor
(podsektor)
Consumer Discretionary
(Automobile Manufacturers)
Počet zaměstnanců641 900
Dividenda8 %
P/E4,1
EPS35,60
P/S0,24
P/B0,37
P/C1,65
TCZ hodnotí7/10

Nakupuj akcie u ověřených brokerů!

TOP Akcioví a CFD brokeři
TOP
XTB Online Trading
96 %
TradeCZ volí XTB – Nákup akcií s 0% poplatky, trading crypto, forex aj.
U 73 až 89 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
Purple Trading
94 %
CFD broker na forex, akcie a ETF – pasivní investování
U 63 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
Insta Forex
92 %
CFD broker na forex, akcie, kryptoměny a indexy
U 76,08 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
TOP Akcioví a CFD brokeři
XTB Online Trading
96 %
U 73 až 89 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
TradeCZ volí XTB – Nákup akcií s 0% poplatky, trading crypto, forex aj.
Purple Trading
94 %
U 63 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
CFD broker na forex, akcie a ETF – pasivní investování
Insta Forex
92 %
U 76,08 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
CFD broker na forex, akcie, kryptoměny a indexy
Nákup kryptoměn
BINANCE
Recenze
Získej 10% slevu na poplatky.
Coinmate
Recenze
Získej 500 Kč při nákupu za 1 000 Kč
Coinbase
Recenze











Ebook