Analýza měnových párů 21. 8. 2022 – FOREX a obchodní metody Market Profile (Marcus) a Price Action – TradeCZ
Vítám vás u týdenního přehledu nejzajímavějších obchodních příležitostí na trhu FOREX.
Měnové páry jsou analyzovány pomocí metody Market Profile, která umožňuje v trhu vyhledávat cenové oblasti s největším zájmem obchodníků.
Pokud se vám v trhu podaří nalézt takovou cenovou úroveň, kde mají zájem obchodovat i „velcí hráči“, určitě tam chcete obchodovat i vy 🙂
Nástroj, který je v analýze Market Profile použit, se nazývá „Marcus“. Tento šikovný nástroj umožňuje provádět pokročilejší technickou analýzu finančního trhu, a díky jeho vizualizacím může obchodník sledovat takové cenové úrovně, které nejsou na první pohled zcela patrné.
Burzovní výhled 21. 8. 2022
FX výhled TradeCZ
Vítám vás u dalšího FX výhledu.
Během uplynulého obchodního týdne americký dolar nabral opět na síle. Vstup dolarových obchodníků do trhu zvýšil volatilitu, což mělo za následek ignorování některých levelů z Market Profile strategie. V tomto článku se do budoucnosti dívat nebudeme, ale raději se ohlédneme za řízením obchodních pozic v okamžiku, kdy jako obchodníci nejsme na té správné straně trhu. Minimalizace rizika je zkrátka základ.
Ohlédnutí za obchodními levely
Níže uvedené obchodní levely jsme analyzovali v FX výhledu minulý týden, přičemž na ně trh nabídl velmi rychlou reakci. Na konci článku se ještě podíváme na trh se zlatem, na kterém si ukážeme další možnosti řízení kapitálu ve volatilním trhu. Pojďme tedy na to!
USD/CHF
První obchodní příležitost, kterou jsme analyzovali pomocí metody Market Profile, se nachází na měnovém páru USD/CHF. Tento instrument vykázal nejprve breakout pod dlouhodobá minima, takže jsme dostali příležitost spekulovat na pullback a pokračování short trendu. Tato myšlenka se ovšem nepotvrdila, jednalo se totiž o tzv. false break.
Trh po vstupu do short pozice sice vykázal určitou snahu klesat, ale to bylo vše. V tomto obchodě jsme museli kvůli negování myšlenky na pullback sáhnout k řízení obchodní pozice ve ztrátě s cílem minimalizovat riziko. Po průrazu menší konsolidace nad vstupním levelem jsme vybrali 1/2 obchodní pozice a v současné době čekáme na možnost kompletního výstupu z tohoto obchodu.
AUD/USD
Součástí prázdninového módu je také velké množství nedotažených obchodních levelů. Klienti ve skupině PM trading dostali k dispozici dlouhodobou statistiku z reálného obchodního účtu, díky které dokážou přizpůsobit svůj trading období likvidity během obchodního roku a období snížené likvidity během letních a zimních prázdnin. Za vše hovoří příklad na AUD/USD, kde trh těsně otočil před obchodním levelem, takže bylo potřeba z trhu stáhnout čekající limitní příkaz.
Analytický nástroj Marcus
Martin Klass je součástí týmu na Discordu, tak se přidej a podebatuj 🙂
AUD/CAD
Když už jsme u nedotahování obchodní levelů, další ukázku nalezneme na měnovém páru AUD/CAD, kde jsme měli v plánu spekulovat na pokles při testu dlouhodobých high a výběr likvidity nad nimi. Trh ovšem do této zóny nedošel a vyrazil směrem na jih bez nás.
Zlato
Jednou z možností, jak řídit kapitál, je postupný vstup s menšími obchodními pozicemi. Tuto možnost jsme zvolili na trhu se zlatem, kde jsme první část obchodní pozice do trhu umístili na konfluenci rezistentní zóny a pivotových low. A druhou pozici máme umístěnou na rezistentní zóně s výraznými high.
Postupný vstup, neboli budování obchodní pozice, je velmi zajímavou možností, jak zlepšit vstupní cenu a otevřít si více možností řízení obchodní pozice. Trader to ovšem nesmí s postupným vstupem přehnat, protože dokupování kontraktů v trhu, který jde proti levelu, může také skončit maximalizací rizika, a tedy i velkou ztrátou.
Přečtěte si vše potřebné o zlatu.
Přidej se na Discord, kde rozebíráme obchody živě 🙂
Přečtěte si vše o FOREXU a pak klidně pokračujte na největší forexový portál v CZ/SK – FXstreet.
Děkuji za přečtení a přeji mnoho ziskových obchodů.



UPOZORNĚNÍ: Informace zveřejněné v tomto článku jsou výhradně informačního charakteru a v žádném případě nejsou investičním poradenstvím nebo obchodním doporučením.