Napište nám zprávu
Co jsou ETF
Pasivní investování
Co jsou ETF
„Vaše podpora v tradingu.“

Analýza společnosti Adobe – investice do počítačového software (photoshop, PDF) i cloudu, kurz a cena akcie Adobe (ADBE)


Analýza akcií Adobe

Adobe, původním názvem Adobe Systems, je americká nadnárodní společnost vyvíjející počítačový software. Historicky se specializovala na software pro tvorbu a publikování širokého spektra obsahu, včetně grafiky, ilustrací, animace, videa, tisku atd.

V současné době se však angažuje i v oblasti cloudových služeb.

Analýza Adobe akcie

Společnost byla založena v prosinci 1982 Johnem Warnockem a Charlesem Geschkem a už 20. srpna 1986 vstoupila na burzu za cenu (po zohlednění následných splitů) 0,17 dolaru za akcii. Akcie Adobe se obchodují na burze Nasdaq pod tickerem ADBE. V roce 2020 měla společnost více než 24 000 zaměstnanců po celém světě, z nichž přibližně 40 % pracuje v sídle společnosti v San Jose. Své služby však vyvíjí i v dalších městech USA a významné vývojové provozy má také v Noidě a Bangalore v Indii.

Adobe produkty

Co Adobe nabízí?

Služby Adobe využívají miliony uživatelů po celém světě.

Mezi její stěžejní produkty patří software pro úpravu obrázků Adobe Photoshop, vektorový ilustrační software Adobe Illustrator, Adobe Acrobat Reader a Portable Document Format (PDF) a řada nástrojů určených především pro tvorbu, úpravu a publikování audiovizuálního obsahu.

Původně nabízelo balíčkové řešení svých produktů s názvem Adobe Creative Suite, které se vyvinulo v předplacenou nabídku softwaru jako služby (SaaS) s názvem Adobe Creative Cloud.

Adobe PDF

Segmenty Adobe

Adobe rozděluje své podnikání na dva klíčové segmenty: digitální média a digitální zážitky.

  • Digitální média zahrnují software Creative Cloud, jako je Photoshop a Premiere Pro, produkty, které se staly průmyslovými standardy v oblasti úpravy obrázků, respektive videa. Do tohoto segmentu patří také software Acrobat Reader, nástroj, který umožňuje více než 5 milionům organizací po celém světě vytvářet a upravovat dokumenty PDF.
  • Segment digitálních zážitků staví na nejlepších kreativních řešeních ve své třídě. Konkrétně Experience Cloud nabízí nástroje pro analytiku, marketing a obchod. Ty pomáhají klientům vytvářet profily zákazníků v reálném čase, cílit kreativní obsah a poskytovat personalizované zákaznické zážitky napříč digitálními kanály.

Online graf akcií Adobe (ADBE)

Přečtěte si recenzi nejvyužívanějšího portálu pro online analýzu trhů TradingView.

TOP Akcioví a CFD brokeři
TOP
XTB Online Trading
96 %
TradeCZ volí XTB – Nákup akcií s 0% poplatky, trading crypto, forex aj.
U 73 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
NAGA
94 %
Nákup a trading kryptoměn, kopírování jiných obchodníků na NAGA
U 73 až 89 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
eToro
92 %
eToro social trading, zlomkové akcie a kryptoměny
U 73 až 89 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
Analýza Adobe
Měníme svět prostřednictvím digitálních zážitků.
Skvělé zážitky mají sílu inspirovat, transformovat a posouvat svět vpřed. A každý skvělý zážitek začíná kreativitou.

Co může investora lákat na akciích Adobe?

1. Podpora kreativity, digitálních dokumentů a řízení zákaznických zážitků

Podniky a organizace všeho druhu potřebují softwarové technologie. Od marketingu přes zpracování dat až po řízení vztahů se zákazníky – digitální éra odemyká pro firmy nové způsoby, jak zefektivnit své procesy, zvýšit produktivitu zaměstnanců a zlepšit své služby.

Adobe je spolu se Salesforce v centru tohoto hnutí za digitalizaci podnikových činností – souhrnně označovaného jako „digitální transformace“. Vytvořilo sadu softwarů pokrývající:

  • kreativitu – vše od grafického designu po produkci filmů a televizních pořadů,
  • úpravu dokumentů – základní prohlížení digitálních dokumentů,
  • řízení zákaznických zážitků – nástroje, které pomáhají podniku řídit marketing, obsah webových stránek a interakci se zákazníky,
  • digitalizaci pracovních postupů.

Společnost nabízí špičková řešení pro všechny výše uvedené oblasti a nabízí řešení prakticky pro všechny potřeby digitální éry.

Adobe Lightroom

Podobné softwarové nástroje pro zvýšení produktivity existují již desítky let, ale nástup cloud computingu (a důsledky pandemie, jako je práce na dálku) urychlil snahu o aktualizaci podnikových procesů pro 21. století. Výzkumná společnost Gartner očekává, že by celosvětové výdaje na cloudové podnikové procesy a aplikace mohly do konce tohoto desetiletí dosáhnout bilionu dolarů ročně (v roce 2021 by podle odhadu Gartneru měly činit něco přes 300 miliard dolarů). S tržbami ve výši pouhých 15,1 miliardy dolarů za posledních 12 měsíců (k 31. 8. 2021) je Adobe stále relativně malou součástí tohoto rostoucího odvětví a v příštích letech má před sebou jasnou cestu stabilního růstu.

2. Stabilní a predikovatelný růst

Adobe již z přechodu na cloud profituje a už několik let vykazuje meziroční růst tržeb okolo 20 %. Mezi srpnem 2015 a 2021 se podařilo společnosti celkové příjmy více než ztrojnásobit. Stabilní dlouhodobý růst tímto tempem je u poskytovatele softwaru fantastický a důvodem je škálovatelnost. Jakmile je softwarová služba jednou vybudována, náklady spojené s expanzí jsou minimální. Jakýkoli přírůstek uživatelů a příjmů je vysoce ziskový, jakmile je zaplaceno několik základních nákladů na údržbu služby.

Pro ilustraci: v druhém fiskálním čtvrtletí roku 2022 (tři měsíce končící 31. května 2021) vzrostly celkové tržby společnosti Adobe meziročně o 23 % na 3,84 miliardy dolarů, ale volný peněžní tok se zvýšil o 73 % na 1,89 miliardy dolarů. Všechny nové příjmy jen málo zvýšily výdaje, a proto se mnohem výrazněji zlepšil hospodářský výsledek společnosti.

Vedení společnosti očekává, že tato situace bude pokračovat a Adobe zůstane strojem na generování hotovosti. To je v posledních měsících hlavním motorem ceny akcií, což jim může dát impuls k dalším silným dvouciferným procentním výnosům v letech následujících.

Adobe predikce

3. Výkonná technologická platforma připravená na stabilní dlouhodobou expanzi

Tato softwarová společnost má dostatek prostoru k tomu, aby někdy v budoucnu udělala větší díru do světa. Adobe končilo Q3 fiskálního roku 2021 s 6,16 miliardy dolarů v hotovosti, ekvivalentech a investicích, které byly kompenzovány dluhem ve výši 4,12 miliardy dolarů.

Když k tomu připočteme stabilní volné peněžní toky generované každé čtvrtletí, má Adobe dostatek možností vyvíjet nové funkcionality své platformy nebo se pustit do akvizic (jako například převzetí společnosti Workfront za cenu 1,5 miliardy dolarů v roce 2020 a akvizice společnosti Magento v hodnotě 1,68 miliardy dolarů v roce 2018).

Za úvahu stojí vysoké ocenění společnosti

Celkově Adobe nabízí solidní podnikání s dlouhou historií úspěchů v odvětví, které je plné neúspěchů. Během několika desetiletí prokázala, že se dokáže přizpůsobit, a dokonce prosperovat v neustále disruptovaném odvětví. Adobe roste již dlouhou dobu a pravděpodobně bude růst i v dalších letech.

Převažujícím zdrojem příjmů společnosti zůstává kreativní software a téměř všechny příjmy z tohoto segmentu pocházejí z předplatného. To stabilizuje příjmy a činí prognózy společnosti předvídatelnými. Analytici tak očekávají, že příjmy společnosti Adobe porostou v letech 2021-2026 o 18 % ročně.

Cena akcií Adobe však od listopadu 2016 do listopadu 2021 vzrostla na 6násobek. Jejich cena se tak může zdát některým investorům poněkud vysoká (aktuální ocenění akcií můžete nalézt například zde). Vysoké ocenění Adobe by tak mohlo omezovat jeho růstový potenciál.

XTB akcie

Dovětek Petr Plecháč

Jak své podnikání komentuje Adobe?

Kreativní cesty začínají právě zde.

Jako jedna z největších a nejvíce diverzifikovaných softwarových společností na světě umožňuje Adobe všem – včetně studentů, kreativních umělců, malých podniků, vládních agentur a největších světových značek – navrhovat a poskytovat výjimečné digitální zážitky (ADBE).

analýza Adobe
Adobe analýza
Definování budoucnosti digitálních médií a digitálních zážitků.

V akciových screenerech nalezneme akcie Adobe (ADBE) v sektoru Technology (jako Apple, NVIDIA či TSM) a v podsektoru Software – Infrastructure (jako Microsoft, Oracle nebo Square).

Aktuální informace pro investory a důvěryhodná data najdete na stránkách adobe.com/investor, oficiální stránky společnosti adobe.com/cz.

online kurz akcie a opce

Management Adobe

Předsedou představenstva, prezidentem a generálním ředitelem (CEO) společnosti Adobe je Shantanu Narayen.

Narayen nastoupil do Adobe v roce 1998 jako viceprezident a generální ředitel skupiny inženýrských technologií. V roce 2005 se stal prezidentem a COO, v roce 2007 generálním ředitelem a v roce 2017 předsedou představenstva.

Před nástupem do Adobe zastával Shantanu role vývoje produktů ve společnostech Apple a Silicon Graphics a poté spoluzaložil první start-up pro sdílení fotografií Pictra (bio).

Management Adobe

Základní informace o společnosti

Analýza akcií Adobe

Hodnoty platné k datu 14. 12. 2021

akcie Adobe
Název společnosti (ticker)Adobe (ADBE)
Akciový indexS&P 500
Sídlo společnostiSan Jose, California
Tržní kapitalizace341 miliard dolarů
Sektor (podsektor)Technology
(Software – Infrastructure)
Počet zaměstnanců22 516
Dividenda
P/E54,32
EPS$12,12
P/S22,61
P/B21,78
P/C55,38
TCZ hodnotí7/10

Finanční výsledky společnosti Adobe

Tržby Adobe

Tržby společnosti rok od roku rostou a výjimkou nebyl v tomto případě ani covidový rok 2020 a menší ochota spotřebitelů utrácet.

Tržby společnosti v roce 2020 přesáhly 12 miliard USD, v roce 2021 se očekává 15,7 mld. USD a v roce 2023 přes 18 miliard dolarů. V dalších letech je společnosti predikován růst tržeb cca o 15 %.

Adobe tržby

Společnost při kapitalizaci 312 mld. USD a tržbách 15 mld. USD dokáže vytvářet čistý zisk ve výši 5,8 mld. USD. Efektivitu společnosti podtrhává hrubá marže ve výši 88 %!

Dluh Adobe činí 4,7 mld. USD, na hotovosti má však spol. přes 6 mld. USD, hovoříme tedy o tzv. čisté hotovosti.

Jaké jsou tři důvody pro nákup akcií Adobe?

  1. Lídr v digitální transformaci s využitím cloud computing. Tlak na digitální aktualizaci bude trvat ještě dalších mnoho let.
  2. Adobe je zisková a stále ještě růstová společnost, jejíž potenciál je mnohými stále přehlížen.
  3. Adobe sice nevyplácí dividendy, ale svým akcionářům se odměňuje zpětnými odkupy akcií, za které v roce 2021 utratila přes 1 miliardu dolarů.

Za správnou cenu je bezesporu akcie Adobe v portfoliu téměř každého investora žádána. Kvalit společnosti jsou si však vědomi i ostatní investoři, a proto jsou ty nejlepší nákupní příležitosti na akciích Adobe v době všeobecného strachu a paniky na trzích.


Nakupuj akcie Adobe (ADBE) u ověřených brokerů

TOP Akcioví a CFD brokeři
TOP
XTB Online Trading
96 %
TradeCZ volí XTB – Nákup akcií s 0% poplatky, trading crypto, forex aj.
U 73 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
NAGA
94 %
Nákup a trading kryptoměn, kopírování jiných obchodníků na NAGA
U 73 až 89 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
eToro
92 %
eToro social trading, zlomkové akcie a kryptoměny
U 73 až 89 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
TOP Akcioví a CFD brokeři
XTB Online Trading
96 %
U 73 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
TradeCZ volí XTB – Nákup akcií s 0% poplatky, trading crypto, forex aj.
NAGA
94 %
U 73 až 89 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
Nákup a trading kryptoměn, kopírování jiných obchodníků na NAGA
eToro
92 %
U 73 až 89 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
eToro social trading, zlomkové akcie a kryptoměny
Nákup kryptoměn
BINANCE
Recenze
Získej 10% slevu na poplatky.
Coinbase
Recenze
Získej $10 při nákupu za $100
Bitpanda
Recenze
Krypto, Akcie, Drahé kovy





Ebook