Analýza společnosti The Home Depot – prodej domácích potřeb, investice, kurz a cena akcie Home Depot (HD)
Společnost Home Depot je největším maloobchodním prodejcem domácích potřeb ve Spojených státech, který dodává nářadí, stavební výrobky a služby nejenom domácím kutilům.
Společnost sídlící v americké Georgii provozuje více než 2 000 rozsáhlých hobby marketů po celých Spojených státech, ve všech 10 provinciích Kanady a ve všech 32 samosprávných celcích Mexika. Společnost také provozuje síť 70 velkoobchodních distribučních center The Home Depot Pro (dříve Interline Brands) po celých Spojených státech, v kterých nakupují malé a střední stavební podniky.
Home Depotu se daří, protože Američané v posledních letech kladou větší důraz na vzhled svých domovů, což se ještě umocnilo po nástupu pandemie. Dobré výsledky tohoto giganta v oblasti domácích potřeb v poslední době pozvedají již tak působivou provozní výkonnost, které dosáhl v uplynulém desetiletí.
Online graf akcií Home Depot (HD)
Přečtěte si recenzi nejvyužívanějšího portálu pro online analýzu trhů TradingView.



Co může investora lákat na akciích Home Depot?
1. Home Depot těží z pandemických trendů
Pandemie změnila životy mnoha lidí. Jednou z těchto změn je zvýšená orientace na práci na dálku, což je trend, který by mohl přetrvat déle než samotná pandemie. Práce na dálku zvyšuje atraktivitu vlastnictví domu, který může sloužit rovněž jako pracoviště. Díky tomu vzrostla nejenom cena nemovitostí, ale také touha po úpravách již vlastněných domů a snaha přizpůsobit si nový domov svým představám.
To je dobrá zpráva pro Home Depot. Když lidé vidí, že hodnota domů jejich sousedů při prodeji roste, dostanou chuť utrácet za rekonstrukce, díky kterým hodlají zvýšit hodnotu i svých domovů – tito lidé jsou povzbuzováni k utrácení za údržbu a modernizaci svých domovů. Společnost si vedla dobře již před pandemií, kdy její tržby rostly v letech 2010-2020 složeným ročním tempem téměř 7 %. Zisk na akcii pak rostl dokonce složeným ročním tempem 18,5 %. Dopady pandemie by mohly v příštím desetiletí potenciálně zvýšit oba ukazatele o několik procent.
2. Hustá síť prodejen Home Depot
Další faktor, který přispívá ke schopnosti pokračovat v růstu navzdory změnám v nákupních zvyklostech spotřebitelů, souvisí s typy výrobků, které Home Depot prodává. Velikost a váha těchto položek ztěžuje konkurentům v oblasti e-commerce, jako je Amazon, získat v tomto odvětví významnou pozici. Po započtení nákladů na doručení prostě nemohou konkurovat cenou.
V tomto ohledu se 2 312 (údaj k březnu 2021) prodejen Home Depot stává konkurenční výhodou, protože je společnost využívá k vyřizování online objednávek a nabízí pohodlí jak domácím kutilům, tak profesionálům. Fyzické pobočky získávají na atraktivitě, když jde o čas, například v případě nouzové opravy, se kterou nemůžete čekat na doručovací službu.
3. Home Depot je důležitou součástí americké ekonomiky
Říct, že Home Depot je důležitý pro americkou ekonomiku, by bylo slabé slovo. Vlastnictví domu je v této zemi pro většinu lidí tak velkým cílem, že podnik, který prodává nářadí a potřeby pro bydlení, z toho nepřekvapivě nesmírně těží. Neuvěřitelných 90 % obyvatel USA žije ve vzdálenosti do 15 km od jedné z prodejen společnosti, což ukazuje, jak velký rozsah tento podnik má.
Cena nemovitostí s výjimkou krize v letech 2007-2008 historicky neustále roste a myšlení zákazníků Home Depotu je ohledně jejich domova velmi přímočaré. Dokud hodnota jejich nemovitosti roste, považují její modernizaci a vylepšení za investici, nikoliv za výdaj. Nízké úrokové sazby hypoték pak podnikání společnosti jen napomáhá.
4. Efektivita je pro Home Depot klíčová
Společnost nevytváří drtivé tržní výnosy, aniž by měla některé působivé finanční charakteristiky. Home Depot od roku 2010 vykazuje provozní marži přesahující 10 % a čistou ziskovou marži nad 5 %. K polovině roku 2021 pak činila provozní marže dokonce 14,79 % a zisková marže 10,55 %, což jsou na poměry maloobchodního odvětví skvělé výsledky.
Ale to, co dělá Home Depot skutečně výjimečným, je osvědčená schopnost managementu zvýšit objem prodeje a produktivitu každé prodejny. Za posledních deset let otevřela společnost pouze 53 nových provozoven, což představuje expanzi o pouhých 2,4 %. Během stejné doby však čtvrtletní tržby a zisk vzrostly o 103 %, resp. 253 %. V důsledku toho činila v polovině roku 2021 návratnost investovaného kapitálu společnosti Home Depot téměř 45 % a tržby na čtvereční metr prodejny dosahovaly 62 dolarů. Hlavním důvodem, proč jsou tyto ukazatele tak vynikající, je to, že se společnost intenzivně zaměřuje na péči o své profesionální zákazníky. Tito odběratelé, kteří tvoří 45 % celkových tržeb společnosti, představují jen 5 % zákazníků – utrácejí podstatně více než průměrní kutilové.
Robustní dodavatelský řetězec společnosti a uživatelsky přívětivé možnosti vícekanálového prodeje zlepšují nákupní zážitek zákazníků. Pro dokreslení této skutečnosti je třeba uvést, že více než 50 % online objednávek je nakonec vyřízeno na některé z blízkých prodejen.
Nečekejte, že se budoucnost bude podobat minulosti
Přestože Home Depot dlouhodobě patří k největším vítězům akciového trhu, investoři by měli svá očekávání do budoucna mírnit. Jedná se o podnik s obratem okolo 150 miliard dolarů, takže by bylo chybou věřit, že průměrné roční zhodnocení akcií ve výši 27 % (jaké Home Depot generoval za posledních 40 let) bude i nadále pokračovat.
Co může Home Depot ohrozit? Pokud se trh s bydlením propadne, mohl by s sebou stáhnout i širší akciový trh, nicméně Home Depot je již dlouho akcií, která roste bez ohledu na makroekonomické podmínky. Od konce hypoteční krize do konce roku 2020 vzrostly tržby společnosti na dvojnásobek a zisky se téměř zčtyřnásobily a cena jejích akcií vzrostla o 818 % ve srovnání s 237% růstem indexu S&P 500.
Home Depot se v podstatě naučil profitovat na jakémkoli trhu. V období poklesu pomáhá lidem udržovat a vylepšovat jejich stávající obydlí a v období býčího trhu jim pomáhá se stavbou a stěhováním na nová místa.
To však neznamená, že maloobchodní prodejce poroste přímočaře. Některé poklesy ceny jeho akcií mohou být i vážné. Dlouhodobě smýšlející investoři však mohou bezpochyby o akciích Home Depot uvažovat.
Dovětek Petr Plecháč
Jak své podnikání komentuje Home Depot?
„Naše strategie One Home Depot poskytne bezproblémové nakupování mezi fyzickým a digitálním světem a je klíčovým předpokladem našeho budoucího úspěchu (ir.hd)“.
Když byl v roce 1978 založen The Home Depot, Bernie Marcus a Arthur Blank netušili, jak revoluční bude toto nové „železářství“ pro domácí kutily a maloobchod.
„Dnes jsme hrdí na to, že jsme největším světovým prodejcem bytových doplňků“.
„BUILT FROM ALL THE RIGHT MATERIALS„
V akciových screenerech nalezneme akcie The Home Depot v sektoru Consumer Cyclical (jako Amazon, Tesla či Alibaba) a v podsektoru Home Improvement Retail (jako Lowe’s Companies, Floor & Decor Holdings či Leslie’s).
Aktuální informace pro investory a důvěryhodná data najdete na stránkách ir.homedepot, oficiální stránky společnosti homedepot.com
Management Home Depot
Předsedou a generálním ředitelem (CEO) společnosti The Home Depot je Craig Menear. Craig byl jmenován generálním ředitelem a prezidentem v listopadu 2014 a předsedou v únoru 2015. Za více než 20 let ve společnosti zastával role zahrnující merchandising, dodavatelský řetězec, provoz obchodů, sourcing, marketing a online (CEO).
Ted Decker je prezidentem a provozním ředitelem společnosti The Home Depot. V této roli je zodpovědný za globální operace obchodů.
Ann-Marie Campbell je výkonná viceprezidentka pro americké obchody a mezinárodní operace.
Název společnosti (ticker) | The Home Depot (HD) |
Akciový index | DJIA a S&P500 |
Sídlo společnosti | Atlanta, Georgia |
Tržní kapitalizace | 390 miliard dolarů |
Sektor (podsektor) | Consumer Cyclical (Home Improvement Retail) |
Počet zaměstnanců | 504 800 |
Dividenda | 1,78 % |
P/E | 26,12 |
EPS | $14,25 |
P/S | 2,70 |
P/B | 189,42 |
P/C | 85,49 |
TCZ hodnotí | 7/10 |
Finanční výsledky společnosti Home Depot
Tržby Home Depot
Tržby společnosti rok od roku rostou, přičemž v roce 2021 (účetně) dosáhly až na hodnotu 132 miliard USD. V dalším roce by měl růst tržeb atakovat 10 %, následně se očekává ustálení růstu kolem 3 % ročně.
Dividendová historie The Home Depot
Home Depot vyplácí pravidelně dividendu, kterou již 12 let v řadě zvyšuje. V současné době při ceně 1 akcie HD = 370 USD vyplácí společnost 6 USD na dividendě. Dividend Yield činí 1,78 % s Payout Ratio 45,33 %.
Celkový dluh společnosti činí 42 mld. USD, v hotovosti má 4,5 mld. USD. Při tržbách kolem 130 mld. USD a čistému ročnímu zisku 15 mld. USD nehraje výše dluhu zásadní roli.
Akcie The Home Depot (HD) lze zařadit mezi ty méně rizikové, vhodné pro dlouhodobé hodnotové investory. V dalších letech lze očekávat, že i nadále budou investice do akcií HD přinášet akcionářům kromě pravidelné dividendy také slušný zisk na růstu ceny akcií.
Nakupuj akcie The Home Depot (HD) u ověřených brokerů


