Analýza akcií Shopify – nadnárodní e-commerce, služby pro internetové obchody – akcie Shopify (SHOP)
Shopify je kanadská nadnárodní společnost zabývající se e-commerce se sídlem v kanadské Ottawě. Je to také název její vlastní e-commerce platformy, hojně využívané internetovými obchody.
Platforma Shopify nabízí internetovým prodejcům sadu služeb včetně plateb, marketingu, logistiky a nástrojů pro větší zapojení zákazníků.
Společnost uvádí, že v květnu 2021 používalo její platformu více než 1 700 000 podniků přibližně v 175 zemích. Podle BuiltWith pak běželo v roce 2021 na platformě Shopify 1,58 milionu webových stránek a W3Techs uvádí, že Shopify používá téměř 5 % z 10 milionů nejnavštěvovanějších webových stránek.
Kromě již zmíněného také patří společnost mezi 10 největších veřejně obchodovaných kanadských společností podle tržní kapitalizace. Celkové tržby společnosti za celý rok 2021 činily 4,611 miliardy dolarů. Pojďme se na akcie Shopify podívat blíže.
Společnost byla dříve známá jako Jaded Pixel Technologies Inc., ale v listopadu 2011 změnila svůj název na Shopify Inc.
Shopify Inc. byla založena v roce 2004 a sídlí v kanadské Ottawě.
Online graf akcií Shopify (SHOP)
Přečtěte si recenzi nejvyužívanějšího portálu pro online analýzu trhů TradingView.



Proč nakoupit akcie Shopify?
1. Trvalý růst příjmů
Podnikání Shopify je snadno pochopitelné. Vydělává na prodeji předplatného za nástroje, které pomáhají firmám otevírat a spravovat internetové obchody. Shopify kromě základní služby internetového obchodu nabízí i další servis – který společnost nazývá řešením pro obchodníky – zpracování plateb (Shopify Payments), přepravu a doplňování skladů, půjčky (Shopify Capital) a dokonce i aplikace prostřednictvím obchodu Shopify App Store.
Konkurence v oblasti e-commerce roste, nicméně zájem obchodníků právě o řešení Shopify neutuchá. V roce 2021 se tržby meziročně zvýšily o 57 % na 4,6 miliardy dolarů, přičemž většina tohoto růstu připadá na řešení pro obchodníky. To znamená, že podniky po základním předplatném nadále přijímají i další služby, což vypovídá o tom, že má Shopify svým zákazníkům opravdu co nabídnout.
2. Rostoucí volný peněžní tok
Jednou z výtek vůči společnosti Shopify bylo, že nevykazuje zisk. Růst řešení pro obchodníky s vyšší marží však obrátil osud společnosti. Za rok 2021 vykázala společnost Shopify čistý zisk ve výši 814 milionů dolarů, tedy 6,41 dolaru na akcii.
Na základě volného cash flow ukazující skutečnou výši hotovosti, kterou podnik vygeneroval, společnost rovněž vykázala zlepšení, když se v posledních několika letech dostala ze záporné tvorby hotovosti do kladných čísel.
3. Akcie nabízí lepší hodnotu
Podnikání společnosti nadále roste a volné peněžní toky se začínají vytvářet, což je skvělé vidět. Díky zlepšujícím se fundamentálním ukazatelům je nižší poměr ceny akcie k tržbám (P/S) velmi lákavý a v současnosti se pohybuje mnohem níže než v průběhu let 2020 a 2021. Ohodnocení odpovídající více než 60násobku tržeb, což nebylo v minulosti výjimkou, se zkrátka nemusíte v průběhu roku 2022 bát.
Co může být negativem? Očekává se, že růst tržeb se v roce 2022 zpomalí, protože pandemický vzestup oblasti e-commerce začne slábnout. Navíc se zintenzivňuje konkurence. Amazon představil program Buy with Prime, který rozšiřuje nabídky rychlého doručení a dopravy zdarma pro obchodníky, kteří prodávají zboží prostřednictvím Amazonu, což by mohlo Shopify do budoucna ohrozit. Ale i proto mohou investoři koupit Shopify za nejnižší ocenění za poslední tři roky. Akcie jsou stále poměrně drahé, ale s klesajícím oceněním se jeví stále více atraktivněji.
4. Neustálé inovace
Shopify má spoustu nových želízek v ohni: Spouští účty pro správu peněz obchodníků, butik pro půjčky malým podnikům a plně hostovanou podnikovou e-commerce platformu pro rychle rostoucí značky. Bude nabízet nezaměnitelné tokeny neboli NFT, které pomohou podnikům a značkám lépe navázat kontakt se zákazníky, a buduje další sklady, aby bylo možné produkty rychleji doručit zákazníkům.
To vše bude mít za následek zhoršení hospodářského výsledku za první pololetí roku 2022 v porovnání s rokem 2021, dokud se tyto nově zavedené inciativy a strategie nezačnou rozbíhat v druhé polovině roku 2022.
To by sice mohlo vést k dalšímu oslabení akcií Shopify, investoři by to však měli vnímat jako příležitost k nákupu. Růst sice ve srovnání s rekordními výsledky, které společnost vykázala v roce 2021, zpomaluje, ale poskytovatel e-commerce platformy stále roste, a to báječně.
Tržby za čtvrté čtvrtletí 2021 ve výši přes 1,3 miliardy dolarů byly o 41 % vyšší než v předchozím čtvrtletí a byly o 173 % vyšší než v roce 2019, kdy tržby vzrostly na 505 milionů dolarů, což představuje 47% meziroční nárůst. Shopify tedy sice očekává, že první polovina roku 2022 bude co se týče růstu horší než první polovina roku 2021, tržby za čtvrté čtvrtletí by však už měly být vyšší.
Přidej se do uzavřené trading/investiční skupiny na Discordu!
Investice do Shopify
Shopify usnadňuje obchodování – software společnosti umožňuje obchodníkům spravovat prodej a zásoby v kamenných obchodech a digitálních prodejnách z jediné platformy. Společnost také poskytuje rostoucí počet řešení s přidanou hodnotou, jako jsou služby zpracování plateb, marketingové nástroje a účty pro správu peněz. Nedávno debutovala se službou Shopify Markets, která podporuje přeshraniční prodej tím, že pomáhá obchodníkům optimalizovat jejich prodejny pro mezinárodní spotřebitele.
Díky jednoduchosti a široké využitelnosti se Shopify stalo nejoblíbenější softwarovou e-commerce platformou na trhu. V roce 2022 usnadňuje práci 1,6 milionu podniků po celém světě, což je téměř dvojnásobek roku 2018, kdy jich bylo 820 000. Není divu, že společnost v tomto období dosáhla působivých finančních výsledků.
Dovětek Petr Plecháč
Jak své podnikání komentuje Shopify?
„Shopify vytváří nejlepší obchodní nástroje pro kohokoli a kdekoli, aby mohl začít a rozvíjet podnikání.
Shopify je předním poskytovatelem základní internetové infrastruktury pro obchod, který nabízí důvěryhodné nástroje pro zahájení, růst, prodej a správu maloobchodu jakékoli velikosti.“ (SHOP)
Shopify pomáhá milionům obchodníků ve více než 175 zemích a důvěřují mu značky jako Allbirds, Gymshark, Heinz, Tupperware, FTD, Netflix, FIGS a mnoho dalších.
V akciových screenerech nalezneme akcie Shopify (SHOP) v sektoru Technology (jako Apple, Microsoft či NVIDIA) a v podsektoru Software – Application (jako Salesforce, Intuit či SAP SE).
Aktuální informace pro investory a důvěryhodná data najdete na stránkách investors.shopify, oficiální stránky společnosti shopify.com
Název společnosti (ticker) | Shopify (SHOP) |
Akciový index | – |
Sídlo společnosti | Ottawa, Canada |
Tržní kapitalizace | 60 miliard dolarů |
Sektor (podsektor) | Technology (Software – Application) |
Počet zaměstnanců | 10 000 |
Dividenda | – |
P/E | 19,80 |
EPS | $22,88 |
P/S | 12,84 |
P/B | 5,12 |
P/C | 7,62 |
TCZ hodnotí | 6/10 |
Finanční výsledky společnosti Shopify
Tržby společnosti Shopify se v květnu 2022 pohybují (TTM) kolem 4,6 mld. USD, a to při tržní kapitalizaci spol. 53. mld. USD.
Čistý roční zisk na 2.9 mld. USD a očekávaný růst tržeb cca o 33 % ročně nevypadají vůbec špatně.
Dluh společnosti činí 1 mld. USD, ale Shopify drží v hotovosti přes 7 mld. USD, a tak lze hovořit o tzv. čisté hotovosti převyšující 6 mld. USD.
V současné chvíli se ještě stále zdají být akcie Shopify překoupené, nicméně byznys, v kterém Shopify podniká, a finanční zdraví společnosti jsou na tom velmi dobře.
Nakupuj akcie Shopify (SHOP) u ověřených brokerů


